Začal podzim a s ním přišla „sklizeň“ nových verzí aplikací nabízených společností Microsoft. V říjnu tak vyšla nová verze informačního systému Dynamics 365 Business Central označovaná jako 2021 Wave 2, nebo jednodušeji „verze 19“. Přináší řadu novinek pro uživatele, administrátory i vývojáře. Přehledný souhrn toho, co nově v Business Central (BC) najdeme, si pro vás připravil náš Solution Architect Aleš Eliáš.

Kompletní seznam novinek včetně podrobnějších informací v anglickém jazyce naleznete na stránkách společnosti Microsoft. V tomto článku vám poskytneme stručné shrnutí toho nejzajímavějšího.

 

Aplikace

Společnost Microsoft již tradičně rozvíjí systém Dynamics 365 Business Central (dříve také Microsoft Dynamics NAV) na základě zpětné vazby a nápadů přicházejících od komunity partnerů a uživatelů tohoto systému. V nové verzi vyslyšel Microsoft své uživatele a přidal následující funkcionality:

  • Možnost jednoduše odeslat ze systému e-mail obchodním partnerům s využitím připravených šablon.
  • Vylepšení kontroly nad účtováním s dimenzemi.
  • Rozšíření možností práce s neskladovaným zbožím.
  • Možnost nastavit výchozí typ řádku v nově vytvořeném prodejním nebo nákupním dokladu.

Novinky najdeme i v oblastech specifických pro Českou republiku. Nejvýraznější změna nás čeká v práci s prodejními a nákupními zálohami. Modul byl kompletně přepracován a pro uživatele bude práce se zálohami nyní jednodušší a intuitivnější. Přechod na tuto novou funkčnost je naprosto hladký – stačí ji zapnout a začít používat.

 

Uživatelské prostředí

S každou verzí Dynamics 365 Business Central společnost Microsoft vylepšuje uživatelské prostředí, zjednodušuje ovládání systému a zrychluje práci s ním. Využívá při tom informace získané od široké základny zákazníků, kteří používají Dynamics 365 Business Central pro řešení každodenních úloh v různých oborech podnikání, v různých situacích a na různých zařízeních.

V nové verzi tak došlo k citelnému zrychlení při zadávání dat, především v případě práce v řádkových formátech stránky (řádky dokladů, deníky). Uživatelé se také mohou těšit na intuitivnější zobrazení dat v systému – například lépe odlišená needitovatelná pole nebo přehlednější zobrazení informací o souvisejícím záznamu.

Dynamics 365 Business Central podzim 2021 info o položce

 

Společnost Microsoft také intenzivně pracuje na jednodušším zaškolení nových uživatelů. To se hodí při nasazení nového systému i při zaučení nově příchozích zaměstnanců. V předchozí verzi byly dodány takzvané výukové tipy pro seznámení nových uživatelů se systémem. Tato nová verze rozšiřuje použití výukových tipů i v dalších oblastech.

Dynamics 365 Business Central podzimni novinky 2021 výukové tipy

 

 

Hlouběji do ekosystému aplikací Microsoft

Žádný ERP systém nepracuje izolovaně, v moderní firmě musí být schopen integrace na další aplikace. Dynamics 365 Business Central je přirozenou součástí ekosystému aplikací společností Microsoft. V nové verzi se toto propojení jen dále prohlubuje a zjednodušuje se integrace se světem Microsoft 365 a Power Platform.

Jednou z těchto aplikací je Microsoft Excel, častý společník každého back-office uživatele. Nová verze Dynamics 365 Business Central přináší další vylepšení této integrace. Nyní je možné ze systému exportovat neformátovaná zdrojová data sestav pro další analýzu nebo exportovat data z řádků dokladů. Vylepšeny byly i možnosti úpravy dat v systému přímo v aplikaci Excel.

V posledních letech se klíčovou aplikací pro každodenní práci stal Microsoft Teams. Nová verze Dynamics 365 Business Central rozšiřuje rozsah integrace s Microsoft Teams o možnost jednoduchého sdílení odkazu na zvolený záznam nebo stránku s vybraným uživatelem, skupinou nebo konkrétním kanálem v aplikaci Teams. Tímto způsobem je možné například nasdílet kolegům z obchodního týmu odkaz na rozpracovanou nabídku a umožnit jim otevření této nabídky přímo z diskuse v aplikaci Teams.

Integrace s aplikacemi Excel a Teams je uživatelům nově dostupná z jednoho místa prostřednictvím nově doplněného tlačítka.

Dynamics 365 Business Central podzim 2021 integrace Excel a Teams

 

V oblasti provázanosti s Power Platform nová verze přináší rozšíření možností integrace s Dataverse a také možnost zobrazení reportů Power BI z různých pracovních prostorů přímo na úvodní stránce Dynamics 365 Business Central.

 

Administrace

Nová verze Dynamics 365 Business Central dále rozšiřuje portfolio nástrojů administrátora systému. Pro zefektivnění práce bylo například doplněno centralizované nasazení doplňků pro aplikace Outlook a Excel a aplikace pro Teams.

V souladu s dlouhodobou strategií se Microsoft soustředil i na nástroje správy cloudového prostředí. V této oblasti byly mimo jiné doplněny následující možnosti:

  • Větší flexibilita při kopírování mezi různými prostředími.
  • Možnost restartu služby například v případě výpadku plánovače úloh.
  • Rozšířené protokolování aktivit administrátora.
  • Nastavení omezení přístupu do příslušného prostředí Dynamics 365 Business Central jen pro uživatele ze zvolené uživatelské skupiny.

 

Nové funkce, lepší přehlednost, integrace i správa

Ukázali jsme si vybrané aktualizace a vylepšení systému Dynamics 365 Business Central z oblastí nových funkcionalit, uživatelské jednoduchosti, integrace na ekosystém Microsoft i administrace aplikací. Novinky potvrzují dlouhodobý trend v důrazu na snadnou propojitelnost a kolaboraci v celém ekosystému Microsoft 365/Dynamics 365 a stále větší soustředění na cloudové služby. Tempo inovací je v Microsoftu rychlé, proto našim zákazníkům rádi pomůžeme zorientovat se v nových funkcích a rychle implementovat ty, které jim zjednoduší a zrychlí práci. Neváhejte nás kontaktovat.

Reference

Poptávka