Rohlik.cz měl problém. Vozový park největšího českého online prodejce potravin narostl, spolu s celou firmou, velmi dynamicky. Spolu s tím se zvýšila i komplexita a četnost záznamů nutných pro provoz flotily. Původních pár tabulek, ve kterých spravoval Rohlík svou flotilu na začátku, narostlo na 150 Google Sheets s tisícovkami záznamů o vozidlech, řidičích a příslušenství. Nebylo jasné, co kde, kdo změnil a proč. Udělat v tomto náročném provozu systém a strukturu byl úkol pro Fleetmana a jeho tým. Jak jsme se s tím vypořádali?

Podívete se, jak Fleetman pomáhá Rohlíku plnit jeho misi díky chytřejší správě vozového parku v našem videu. Nebo čtěte dále.


O Rohlik.cz

Cílem Rohlik.cz je nabídnout co nejjednodušší a nejrychlejší cestu ke každodenním nákupům a kvalitním potravinám. Jako evropský technologický lídr v oblasti e-grocery redefinuje přístup k nakupování potravin už na pěti národních trzích (v roce 2023 v Česku, Maďarsku, Německu, Rakousku a Rumunsku). Na přehledném webu najde zákazník přes 22 000 položek od malých lokálních dodavatelů i oblíbených známých značek, s cenami odpovídajícími kamenné konkurenci. Objednávky jsou doručovaný již od téhož dne s možností volby 15minutových oken či express varianty, kdy je zákazníkům nákup doručen již od 60 minut. Samozřejmostí je také zákaznická podpora 7 dní v týdnu a vynesení nákupu až ke dveřím. Svou službu však Rohlik.cz neustále vylepšuje. Klade proto velký důraz na technologický vývoj, automatizaci a zdokonalování celého vozového parku.

Společnost Rohlik Group velmi rychle roste a v roce 2023 hlásí skupina:

 1 000 000+ zákazníků
Přes 10 000 000 objednávek ročně
53% YoY růst tržeb v roce 2021
Přes 2 500 provozovaných vozidel

VÝZVA

Pro Rohlik.cz je pohodlné doručení nákupu až ke dveřím jednou z  hlavních misí. Vozový park a jeho management je proto klíčovým nástrojem k naplnění tohoto cíle. S rostoucí poptávkou po službách Rohlíku a  zvyšujícím se počtem vozů a řidičů je však stále náročnější tento komfort zákazníkům zajistit.

Flotila české pobočky Rohlik.cz aktuálně čítá více než 2 500 vozů. Tvoří ji především CNG auta, Rohlík nicméně operuje i s více než stovkou elektomobilů. Správu komplikuje také speciální příslušenství, kterým jsou vozidla vybavena, jako jsou například terminály, navigace, chladící zařízení a další.

Toto dynamické prostředí prostředí je stále náročnější na evidenci a  organizaci. Pro zajištění bezproblémového chodu bylo potřeba implementovat nové řešení, které bude odpovídat potřebám společnosti.

„Dříve jsme flotilu spravovali ve 150 tabulkách. Dnes, kdy náš vozový park má mnohem více aut, by byl takový systém neudržitelný. Díky Fleetmanovi máme jednu kontrolní tabulku, která nám šetří čas, nervy i peníze.“

Tomáš Doskočil, Group Expert User – Fleet Management, Rohlik.cz

 

ŘEŠENÍ

Rohlik.cz tedy začal s  hledáním nového fleet management řešení. Žádná z  dostupných nabídek na trhu však nebyla dostačující, ať už to bylo z důvodu specifických požadavků, flexibility dodavatelů či vhodného licenčního modelu. Díky svému technologickému zázemí společnost zvažovala vybudování vlastního systému, který by přesně vyhovoval jejím potřebám. Pak se ovšem setkala s týmem společnosti Konica Minolta IT Solutions Czech. Jejich přístup skvěle vyhovoval potřebám Rohlíku.

Díky ochotě a otevřenosti týmu bylo možné vyvinout systém správy flotily, který splňoval veškeré požadavky. Vznikla tak spolupráce, která přerostla ve strategické partnerství.

Fleetman poskytl Rohlíku:

  • Silný modul evidence vozidel a správy navázaných dokumentů
  • Standardizovaný přístup k záznamům napříč flotilou distribuovanou mezi několik poboček a správcovských týmů
  • Možnost rychlého vývoje dalších funkcí na míru
  • Integrace na existující systémy – GPS tracking Ecofleet, interní provozní systém Cargo.
  • Dobře zvládnutou migraci dat ze stávajících tabulek.

CO TÍM ROHLÍK ZÍSKAL

  • Spolehlivější evidence stavu vozidel – data jsou přehledně a strukturovaně na jednom místě
  • Snadnější zakládání vozidel, hromadné importy
  • Přehledná data o provozu flotily pro management (interaktivní dashboardy, přizpůsobené reporty v Microsoft PowerBI)
  • OptimalizacI servisních slotů díky predikci termínu servisu
  • Rychlejší adopcI nových pracovníků – přehledný manuál, strukturované školení, standardizované postupy
  • Možnost dalšího rozvoje a přizpůsobení systému. Fleetman drží krok s rostoucí firmou, která působí na několika zahraničních trzích

Fleetman v Rohlíku a v číslech:

5x rychlejší vyhledávání vozidel

8x rychlejší příprava reportů. Vyhledání informací v grafickém dashboardu během 30 vteřin.

Snazší vyhledání vozidla podle více kritérii během 10 vteřin.