Pomocník pro časté dotazy – chatbot

Dlouhou dobu jsem tápal, kam zařadit chatbot, tedy Power Virtual Agent. Kde využít jeho možnosti a v čem by mohl usnadnit práci. Pro pořizování dat je neefektivní, vyhledávat a zobrazovat přehledy dat na desktopu je jednodušší pomocí PowerApp. Někdy je potřeba podívat se na problematiku z jiného úhlu, z jiné perspektivy. Pak se odpověď objeví často sama.

Jak využít správně ChatBot?

Otázka totiž nemá znít „kde chatbot využít“, ale „jak ho využít“. Určitě se vám stalo, že jste opakovaně odpovídali na stále stejný dotaz. Například: kde najdu aktuální šablony nabídky, kam nebo jak vykázat práci, kde a jak se vyplňují cestovní příkazy? A tady se otvírá prostor pro pomocníka. Proč by často kladené otázky, které se opakují, nemohl za vás odpovídat automat?

Vytvořit jednoduchého chatbota lze v prostředí Microsoft Teams snadno. Stačí si nainstalovat aplikaci Power Virtual Agent a můžete začít. Do začátku je nutné si vyjasnit, že to, že čeština není podporovaným jazykem, neznamená, že agent nebude mluvit česky. Jen ho to musíte naučit, od pozdravu až po ukončovací dotazník. Těm, kdo si chtějí ihned začít hrát, doporučuji Quickstart your HR bot. Dobře zpracovaný tutorial, kde budete mít radost z toho, že jste rychle vytvořili funkčního chatbota zodpovídajícího několik základních otázek z oblasti HR, a to pěkně od návrhu témat, přes proces větvení, dotazování a zobrazení odpovědí až po jeho publikování do firmy.

Chtabot

Chcete vědět, jak na to? Nebo pomoci s rozjezdem Microsoft 365 ve vaší firmě? Kontaktujte nás níže kliknutím na „tlačítko Poptávka“ napravo.

 

Autor: Zdeněk Havel, Customer Solutions Architect

Kategorie

Reference

Poptávka