Podzimní novinky Dynamics 365 Business Central pro rok 2021 jsou zde
Začal podzim a s ním přišla „sklizeň“ nových verzí aplikací nabízených společností Microsoft. V říjnu tak vyšla nová verze informačního systému Dynamics 365 Business Central označovaná jako 2021 Wave 2, nebo jednodušeji „verze 19“. Přináší řadu novinek pro uživatele, administrátory i vývojáře. Přehledný souhrn toho, co nově v Business Central (BC) najdeme, si pro vás připravil náš Solution Architect Aleš Eliáš. Budeme se postupně věnovat novým funkcionalitám, změnám v uživatelském prostředí, propojení s dalšími aplikacemi Microsoft i administraci.
Kompletní seznam novinek včetně podrobnějších informací v anglickém jazyce naleznete na stránkách společnosti Microsoft. V tomto článku vám poskytneme stručné shrnutí toho nejzajímavějšího.
Aplikace
Společnost Microsoft již tradičně rozvíjí systém Dynamics 365 Business Central (dříve také Microsoft Dynamics NAV) na základě zpětné vazby a nápadů přicházejících od komunity partnerů a uživatelů tohoto systému. V nové verzi vyslyšel Microsoft své uživatele a přidal následující funkcionality:
- Možnost jednoduše odeslat ze systému e-mail obchodním partnerům s využitím připravených šablon.
- Vylepšení kontroly nad účtováním s dimenzemi.
- Rozšíření možností práce s neskladovaným zbožím.
- Možnost nastavit výchozí typ řádku v nově vytvořeném prodejním nebo nákupním dokladu.
Novinky najdeme i v oblastech specifických pro Českou republiku. Nejvýraznější změna nás čeká v práci s prodejními a nákupními zálohami. Modul byl kompletně přepracován a pro uživatele bude práce se zálohami nyní jednodušší a intuitivnější. Přechod na tuto novou funkčnost je naprosto hladký – stačí ji zapnout a začít používat.
Uživatelské prostředí
S každou verzí Dynamics 365 Business Central společnost Microsoft vylepšuje uživatelské prostředí, zjednodušuje ovládání systému a zrychluje práci s ním. Využívá při tom informace získané od široké základny zákazníků, kteří používají Dynamics 365 Business Central pro řešení každodenních úloh v různých oborech podnikání, v různých situacích a na různých zařízeních.
V nové verzi tak došlo k citelnému zrychlení při zadávání dat, především v případě práce v řádkových formátech stránky (řádky dokladů, deníky). Uživatelé se také mohou těšit na intuitivnější zobrazení dat v systému – například lépe odlišená needitovatelná pole nebo přehlednější zobrazení informací o souvisejícím záznamu.
Společnost Microsoft také intenzivně pracuje na jednodušším zaškolení nových uživatelů. To se hodí při nasazení nového systému i při zaučení nově příchozích zaměstnanců. V předchozí verzi byly dodány takzvané výukové tipy pro seznámení nových uživatelů se systémem. Tato nová verze rozšiřuje použití výukových tipů i v dalších oblastech.
Hlouběji do ekosystému aplikací Microsoft
Žádný ERP systém nepracuje izolovaně, v moderní firmě musí být schopen integrace na další aplikace. Dynamics 365 Business Central je přirozenou součástí ekosystému aplikací společností Microsoft. V nové verzi se toto propojení jen dále prohlubuje a zjednodušuje se integrace se světem Microsoft 365 a Power Platform.
Jednou z těchto aplikací je Microsoft Excel, častý společník každého back-office uživatele. Nová verze Dynamics 365 Business Central přináší další vylepšení této integrace. Nyní je možné ze systému exportovat neformátovaná zdrojová data sestav pro další analýzu nebo exportovat data z řádků dokladů. Vylepšeny byly i možnosti úpravy dat v systému přímo v aplikaci Excel.
V posledních letech se klíčovou aplikací pro každodenní práci stal Microsoft Teams. Nová verze Dynamics 365 Business Central rozšiřuje rozsah integrace s Microsoft Teams o možnost jednoduchého sdílení odkazu na zvolený záznam nebo stránku s vybraným uživatelem, skupinou nebo konkrétním kanálem v aplikaci Teams. Tímto způsobem je možné například nasdílet kolegům z obchodního týmu odkaz na rozpracovanou nabídku a umožnit jim otevření této nabídky přímo z diskuse v aplikaci Teams.
Integrace s aplikacemi Excel a Teams je uživatelům nově dostupná z jednoho místa prostřednictvím nově doplněného tlačítka.
V oblasti provázanosti s Power Platform nová verze přináší rozšíření možností integrace s Dataverse a také možnost zobrazení reportů Power BI z různých pracovních prostorů přímo na úvodní stránce Dynamics 365 Business Central.
Administrace
Nová verze Dynamics 365 Business Central dále rozšiřuje portfolio nástrojů administrátora systému. Pro zefektivnění práce bylo například doplněno centralizované nasazení doplňků pro aplikace Outlook a Excel a aplikace pro Teams.
V souladu s dlouhodobou strategií se Microsoft soustředil i na nástroje správy cloudového prostředí. V této oblasti byly mimo jiné doplněny následující možnosti:
- Větší flexibilita při kopírování mezi různými prostředími.
- Možnost restartu služby například v případě výpadku plánovače úloh.
- Rozšířené protokolování aktivit administrátora.
- Nastavení omezení přístupu do příslušného prostředí Dynamics 365 Business Central jen pro uživatele ze zvolené uživatelské skupiny.
Nové funkce, lepší přehlednost, integrace i správa
Ukázali jsme si vybrané aktualizace a vylepšení systému Dynamics 365 Business Central z oblastí nových funkcionalit, uživatelské jednoduchosti, integrace na ekosystém Microsoft i administrace aplikací. Novinky potvrzují dlouhodobý trend v důrazu na snadnou propojitelnost a kolaboraci v celém ekosystému Microsoft 365/Dynamics 365 a stále větší soustředění na cloudové služby. Tempo inovací je v Microsoftu rychlé, proto našim zákazníkům rádi pomůžeme zorientovat se v nových funkcích a rychle implementovat ty, které jim zjednoduší a zrychlí práci. Neváhejte nás kontaktovat.
Kategorie
- 8 STEPS Business Consultation
- Audit nastavení bezpečnosti a ochrany dat
- Audit strategie digitální transformace společnosti
- Audit technologické strategie
- Automotive CRM
- BA4 Assets
- BA4 Banking
- BA4 Base
- BA4 Cars
- BA4 Commerce
- BA4 Controlling
- BA4 Correction Entries
- BA4 CRIBIS
- BA4 Czech Payroll
- BA4 Depository
- BA4 EDI
- BA4 eDocs
- BA4 Equipment Register
- BA4 FA Inventory
- BA4 Finance
- BA4 Government
- BA4 Item Statements
- BA4 Job Queue
- BA4 Logistics
- BA4 PBI Analytics
- BA4 Work Equipment
- Balíčky pro vývoj a služby Microsoft Azure
- Bezpečnost
- Budoucnost HR je digitální
- Citizen Development
- Cloud and Security Consulting
- Consents pro Dynamics 365
- CRIBIS Connector
- Customer Engagement
- Datová řešení
- Digitalizace
- DMS & ECM řešení pro vaši chytrou kancelář
- Document management pro SAP ERP
- Document Management System
- Dynamics 365 Finance a Dynamics 365 Supply Chain Management
- Energetika
- Enterprise Content Management
- Fleetman
- Holdingy
- Chemická výroba
- Kentico Xperience
- Komunikace a spolupráce
- Licenční poradenství a optimalizace
- LMS365
- Microsoft AI
- Microsoft Azure
- Microsoft Cloud
- Microsoft Copilots
- Microsoft Defender
- Microsoft Dynamics 365 Business Central
- Microsoft Dynamics 365 Customer Service
- Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations
- Microsoft Dynamics 365 Marketing
- Microsoft Dynamics 365 Sales
- Microsoft Fabric
- Microsoft Intune
- Microsoft Partner
- Microsoft Power Platform
- Microsoft Security
- Obchodní společnosti a velkoobchod
- Podnikové aplikace na Microsoft Power Platform
- Poradenství v oblasti bezpečnosti
- Poradenství v oblasti využití Microsoft Power Platform
- POS NG Retail
- Pricing Azure
- Professional Services
- Project Insights
- Projektový engineering a kusová výroba
- Real Estate & Development
- Real Estate Suite – Square2
- Retail a maloobchod
- ScanFlow Invoices
- Služby a poradenství k Microsoft 365
- Správa a zabezpečení pro školy
- SRM
- Státní správa a samospráva
- Talkey
- Video-analytické technologie a řešení
- Vývoj a služby Microsoft AZURE
- Workshopy k Microsoft 365
- Zabezpečení s Microsoft SECURITY
- Zdravotní pojišťovny
- Zdravotnictví
- Nezařazené
- Automotive
- Development
- HR
- Infor
- Konica Minolta IT Solutions Czech
- Microsoft 365
- Microsoft Dynamics 365
- Power Platform
- Produktivita 365
- Servisní organizace
- Strojírenství
- Vývoj softwaru na zakázku
- Yavica FlexProperty