Digitální podpis v PowerApps
Kromě úspor přináší digitalizace i pozitivní ekologický dopad. Navíc elektronický podpis zjednoduší a zpřehlední interní procesy a komunikaci s partnery.
Digitální podpis se stává součástí našich běžných každodenních úkonů. Jak na něj? Častým způsobem bývá obyčejné auditované potvrzení autentizovaným uživatelem, který pomocí tlačítka potvrdí například seznámení s dokumentem. Pro větší efekt lze ještě do aplikace umístit pole pro vložení podpisu ve formě obrázku. Avšak ani v tomto případě se nejedná o elektronický podpis v pravém slova smyslu. Neumožňuje to nejdůležitější! Ověřit, kdo data podepsal a zda se data od podpisu nezměnila.
Pro splnění takového požadavku je potřeba v první řadě bezpečně zjistit identitu podepisujících. Následně provést kontrolní součet dokumentu a zabezpečit jej proti pozměnění s využitím asymetrické kryptografie.
Elektronický podpis od Signi.com
Nejsnazším způsobem je využít nějakého, již hotového, řešení a integrovat ho do své aplikace a svého procesu. Takovým řešením ve formě služby je český nástroj singi.com.
Jedná se o elektronický podpis v souladu s normou eIDAS a s různými možnostmi ověření identity podepisujícího (AML, BankID, mikroplatba…).
Máte přehled o stavu dokumentů a podpisů. Smlouvy a dokumenty jsou přehledně na jednom místě vč. sledování jejich stavů v reálném čase.
Aplikace umožňuje vytváření dokumentů a smluv nebo nahrání vlastních souborů ve formátech pro PDF, MS Word, Excel a další včetně revizí, schvalovacího kolečka nebo komentování.
Integrace s PowerPlatform
Na stránkách Signi existuje návod pro integraci služeb elektronického podpisu do PowerAutomate flow. Postup přípravy je jednoduchý:
- Zřídit si účet služby signi.
- Dotazem na e-mail zažádáte o aktivaci API pro vybrané pracovní prostory na svém účtu.
- Následuje vygenerování API klíče pro vybraný pracovní prostor.
- Posledním z přípravných kroků je registrace API klíče prostřednictvím registračního formuláře.
Tím při aktivaci služby snazší část skončila. Přiznám se, že pokus o zprovoznění nabízených konektorů jsem vzdal. Hledat v aktivitě, proč se jí nedaří připojit k API, nebylo zrovna jednoduché. Zato volání podle vzorů prostřednictvím HTTP aktivity začalo fungovat hned na první pokus.
Pro efektivní práci je potřeba minimálně dvou PowerAutomate flow:
- Jedním nahrajete dokumenty k podpisu a určíte, zda požadujete schválení, nebo podpis, zda za stranu navrhovatele se má dokument podepsat automaticky, nebo na výzvu uživatelem, zda má být podepisování paralelní, nebo v určeném pořadí a mnoho dalšího.
- Druhé flow pak bude čekat jakožto webhook na zprávu signi api a zpracuje informaci o změně stavu procesu.
Pro správu podpisů pak lze využít některé z aplikací Konica Minolta pro správu podpisů a dokumentů, ať už nad platformou M-Files nebo PowerApps v podobě canvas nebo model-driven.
Každá společnost musí řešit vznik, oběh a následně uskladnění dokumentů. Součtem nákladů na kopírky, tiskárny včetně nákladů na uskladnění papíru a času stráveném kopírováním a tiskem získáte hrubou představu o nákladech na tento oběh dokumentů. Kromě úspor za výše jmenované přináší digitalizace i pozitivní ekologický dopad. Navíc elektronický podpis zjednoduší a zpřehlední interní procesy a komunikaci s partnery. Elektronický podpis nemusí být vždy ten s certifikátem pracně získaným na CzechPoint. Může mít i formu bankovní identity, elektronické identity občana nebo biometrického podpisu, ke kterému nepotřebujete nic kromě sebe. Digitální podpis vám pak může snížit náklady, usnadnit archivaci a zrychlit jednání.
Využít ho lze v různých situacích: u podpisu smluv, předávacích protokolů, akceptací, zápisů, evidenčních listů majetku, dodacích listů. Dalších případů, kdy podepisujete jakýkoliv dokument v listinné podobě, najdete sami dost.
Jak vidíte, začít používat digitální podpis není nic složitého. Ale může významně pomoci k větší bezpečnosti při práci s dokumenty, jejich ukládáním a sdílením.
Autor: Zdeněk Havel, Customer Solutions Architect
Kategorie
- 8 STEPS Business Consultation
- Audit nastavení bezpečnosti a ochrany dat
- Audit strategie digitální transformace společnosti
- Audit technologické strategie
- Automotive CRM
- BA4 Assets
- BA4 Banking
- BA4 Base
- BA4 Cars
- BA4 Commerce
- BA4 Controlling
- BA4 Correction Entries
- BA4 CRIBIS
- BA4 Czech Payroll
- BA4 Depository
- BA4 EDI
- BA4 eDocs
- BA4 Equipment Register
- BA4 FA Inventory
- BA4 Finance
- BA4 Government
- BA4 Item Statements
- BA4 Job Queue
- BA4 Logistics
- BA4 PBI Analytics
- BA4 Work Equipment
- Balíčky pro vývoj a služby Microsoft Azure
- Bezpečnost
- Budoucnost HR je digitální
- Citizen Development
- Cloud and Security Consulting
- Consents pro Dynamics 365
- CRIBIS Connector
- Customer Engagement
- Digitalizace
- DMS & ECM řešení pro vaši chytrou kancelář
- Document management pro SAP ERP
- Document Management System
- Dynamics 365 Finance a Dynamics 365 Supply Chain Management
- Energetika
- Enterprise Content Management
- Fleetman
- Holdingy
- Chemická výroba
- Kentico Xperience
- Komunikace a spolupráce
- Licenční poradenství a optimalizace
- LMS365
- Microsoft AI
- Microsoft Azure
- Microsoft Cloud
- Microsoft Copilots
- Microsoft Defender
- Microsoft Dynamics 365 Business Central
- Microsoft Dynamics 365 Customer Service
- Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations
- Microsoft Dynamics 365 Marketing
- Microsoft Dynamics 365 Sales
- Microsoft Intune
- Microsoft Partner
- Microsoft Power Platform
- Microsoft Security
- Obchodní společnosti a velkoobchod
- Podnikové aplikace na Microsoft Power Platform
- Poradenství v oblasti bezpečnosti
- Poradenství v oblasti využití Microsoft Power Platform
- POS NG Retail
- Pricing Azure
- Professional Services
- Project Insights
- Projektový engineering a kusová výroba
- Real Estate & Development
- Real Estate Suite – Square2
- Retail a maloobchod
- ScanFlow Invoices
- Služby a poradenství k Microsoft 365
- Správa a zabezpečení pro školy
- SRM
- Státní správa a samospráva
- Talkey
- Video-analytické technologie a řešení
- Vývoj a služby Microsoft AZURE
- Workshopy k Microsoft 365
- Zabezpečení s Microsoft SECURITY
- Zdravotní pojišťovny
- Zdravotnictví
- Nezařazené
- Automotive
- Development
- HR
- Infor
- Konica Minolta IT Solutions Czech
- Microsoft 365
- Microsoft Dynamics 365
- Power Platform
- Produktivita 365
- Servisní organizace
- Strojírenství
- Vývoj softwaru na zakázku
- Yavica FlexProperty