Na Microsoft Dynamics 365 Business Central se mohou již dlouho spolehnout podniky, které potřebují robustní řešení pro plánování podnikových zdrojů (ERP). Ve své nejnovější aktualizaci Business Central 2024 wave 1 Microsoft představil sadu nových funkcí, které zjednoduší práci a zpřehlední uživatelské rozhraní, a to zejména v těchto oblastech:

  • finance
  • nákup
  • správa zboží a sklad
  • servis 
  • logistika
  • řízení projektů
  • testování skriptů

… a samozřejmě do Business Central přichází i AI asistent Copilot. V tomto textu jsme vybrali to nejzajímavější z nových funkcí. Výběr novinek v češtině najdete zde. Pro úplný seznam novinek se můžete obrátit na oficiální stránky Microsoftu (v angličtině).

 

Fakturace projektu více zákazníkům a fakturace zákazníků za více projektů

Jednou z výrazných funkcí nejnovější aktualizace Business Central jsou rozšířené možnosti fakturace projektů. Podniky se často setkávají se složitými scénáři fakturace, zejména pokud se jedná o více zainteresovaných stran a projektů. Nové funkce umožňují flexibilnější a efektivnější procesy fakturace.

Fakturace projektu více zákazníkům

Tato funkce je hlavně užitečná pro společnosti, které řídí rozsáhlé projekty zahrnující několik zákazníků. Nově můžete určit, zda zákazník zadaný pro projekt musí být použit pro všechny úlohy projektu nebo zda je povoleno zadávat různé zákazníky na jednotlivých úlohách daného projektu.

Fakturace zákazníků za více projektů

Na druhé straně mohou nyní firmy konsolidovat faktury pro jednoho zákazníka v rámci více projektů. Tato funkce je užitečná zejména pro klienty, kteří dávají přednost zjednodušenému procesu fakturace. Sloučením řádků plánování projektu z více projektů do jedné faktury se sníží administrativní režie.

 

Archivace projektů

Dalším významným vylepšením je možnost archivace projektů, podobně jako lze archivovat prodejní nebo nákupní doklady. Tato funkce přináší několik výhod:

Automatická archivace: systém automaticky vytvoří novou verzi archivovaného projektu, když dojde k určitým událostem, jako je změna stavu projektu nebo jeho smazání, odeslání nebo vytištění nabídky projektu nebo zaúčtování faktury.

Vylepšená organizace: archivace zajišťuje, že všechny důležité informace o projektu jsou bezpečně uloženy, snadno dostupné a obnovitelné, což usnadňuje audity a správu projektových dat.

 

Použití cizích měn při zaúčtování zaměstnaneckých transakcí

S globalizací podnikání musí systémy ERP podporovat více měn. Business Central nyní umožňuje zaúčtování zaměstnaneckých transakcí v cizích měnách. Do finančního deníku můžete nově vložit předpis na zaměstnance v cizí měně a zaúčtovat jej do salda zaměstnance, kde je částka transakce standardně zapsána jak v měně dokladu, tak i v lokální měně.

 

Microsoft Copilot

Jednou z nejočekávanějších funkcí je integrace Microsoft Copilot, která je pro českou verzi Business Central k dispozici od června 2024. Microsoft Copilot přináší následující vylepšení:

Komplexní vyhledávání dat: nově můžete vyhledávat ve všech datech společnosti zadáváním dotazů ve volné formě.

Asistent pro zadávání karet zboží:  navrhujte varianty zboží, měrné jednotky, náhrady a dimenze na základě dříve vytvořených karet zboží s možností upravovat návrhy.

Automatické vkládání prodejních řádků: automatické vkládání prodejních řádků na základě přiloženého dokumentu nebo zadáním úkolu ve volné formě.

Analýza dat: vytváření analýz nad daty zadáním dotazu ve volné formě (např. můžete v přehledu položek zákazníka zadat úkol, aby Copilot zobrazil všechny otevřené položky podle zákazníků).

 

Automatizace testování pomocí scriptů

Business Central 24 zavádí možnost vytvářet skripty pro automatizované testování pomocí nástroje Page Scripting Tool. Nástroj umožňuje:

  • Vytvoření a editaci testovacích scénářů včetně přidání a smazání kroků v průběhu nahrávání
  • Přidání podmínek a kontrol pro přesnější testování
  • Nastavení volitelných kroků pro případ, že ve scénáři jsou kroky, které mohou v některých případech chybět
  • Sdílení a ukládání scénářů
  • Definici pořadí následného spuštění testů v systému.

 

Další zajímavá vylepšení

Odkaz na zdrojová data z chybové hlášky: z chybové hlášky lze nově přejít na stránku, na které je potřeba opravit chybu, nebo tuto chybu sdílet prostřednictvím MS Teams nebo e-mailu.

Přístup k deníkům z mobilu: mobilní aplikace Business Central (pro iOS i Android) nyní poskytuje přístup k deníkům se všemi funkcemi.

Automatické vytváření a odesílání upomínek: k dispozici je nyní nová agenda pro automatické vytváření a odesílání upomínek včetně nastavení pro připojování faktur k e-mailovým upomínkám.

Tisk QR kódů na prodejních fakturách: možnost na vybraných sestavách tisknout platební údaje ve formě QR kódu, pokud celková hodnota faktury je nenulová.

 

Závěr

Microsoft Dynamics 365 Business Central nadále posouvá hranice možností řešení ERP. Nové funkce v aktualizaci BC 24 přináší další zjednodušení procesů fakturace, zlepšují řízení projektů a zavádějí pokročilé nástroje pro automatizaci a analýzu. Integrace se systémem Microsoft Copilot pomáhá při každodenních úkolech, poskytuje inteligentní asistenci a umožňuje větší využití potenciálu vašich podnikových dat.

 


Chcete se dozvědět více o tom, jak může Microsoft Dynamics 365 Business Central prospět vaší firmě?

Kontaktujte nás zde nebo pomocí tlačítka Poptávka.

 Naši odborníci jsou připraveni vám pomoct s implementací a optimalizací tohoto výkonného ERP systému.

Kategorie

Reference

Poptávka