Nové technologie pro zákaznickou péči v B2B – co se vyplatí?
Chatboty, AI, prediktivní péče, omnichannel…v zákaznické péči a jejích podpůrných technologiích se etabluje hodně nových taktik. Ale jsou relevantní i pro B2B firmy? Podívejme se na to, zda mohou technologie pro zákaznickou podporu pomoci i v B2B…
Technologiím pro zákaznickou péči, zejména case managementu a možnostem omnichannel přístupu, se budeme věnovat spolu s Microsoftem na on-line workshopu 29.3.2023 Přihlaste se zde.
Svět B2C je většinou rychlejší v adopci nových technologií. A vlastně rychlejší ve všem. Ale má smysl pro B2B firmy “dohánět” B2C, adoptovat (či adaptovat) B2C taktiky a trendy? Krátce – ano, ale jen některé. Některé nové postupy a technologií jsou stejně užitečné pro oba světy, a některé jsou zásadní pro jeden z těchto světů a sekundární v druhém. Hlavní rozdíly v zákaznické péči mezi B2C a B2B nám pomohou rozklíčovat které:
- V B2C je vyřízení požadavků ideálně „short and sweet“. Požadavky jsou jednodušší, komunikace může být neformálnější, cení se rychlost. FCR (first contact resolution) je významná metrika.
- Požadavky v B2B, ovšem méně početné, vyžadují od zákaznické péče hlubší znalosti nebo spolupráci více specialistů. Ideální je, pokud se mohou spolehnout na dobrou znalostní databázi.
- B2C je více o mobilitě – zákazníci řeší věci kdykoliv a kdekoliv se jim stanou. Omnichannel je nutnost.
- V B2B jsou tradiční kanály (telefon, email) prominentnější. Ale jak mobile (aplikace), tak (self) service portály hrají čím dál větší roli
- V B2C přichází hodně jednodušších požadavků, často se opakují, řešení se dá lépe automatizovat. Cílem je „uspokojení“ (customer satisfaction).
- V B2B jsme v tom se zákazníky déle. Chceme je podporovat, rozvíjet, dodat jim více našich produktů a služeb. Cílem je pomoci úspěchu zákazníků (customer success).
- V posledních letech se hodně skloňovala personalizace zákaznické zkušenosti. V B2C je ale zásadním diferenciátorem rychlost a snadnost vyřešení. Základní personalizace je komodita.
- Personalizace v B2B je těžší úloha, vyžaduje hlubší znalost zákazníka, schopnosti pracovníků podpory. Ale vyplatí se, hodnota zákazníka je vysoká a možnosti pro rozvoj (upsell/xsell) se otevírají déle a na více úrovních.
V technologickém stacku B2C zákaznické péče vám tedy nejvíce pomůže zvládnuté kontaktní centrum pro více kanálů (omnichannel), automatizace požadavků a self-service (chatboti).
B2B zákazníci ocení na supportu kompetenci v řešení problému (znalostní báze) a opravdovou hlubokou personalizaci na základě znalosti prostředí a historie zákazníka. Propracovaný case management a servisní portál je prakticky nutnost. A zvládnutý self-service vám nejen ušetří kapacitu lidí (rychlost reakce, třídění požadavků, kontext pro lidskou podporu), ale dokáže vás (zatím) odlišit od konkurence.
V obou segmentech vás posune před konkurenci práce s daty, které zákaznická péče (stejně tak jako obchod a marketing) generuje. Proto se vyplatí mít systém pro zákaznickou péči, obchod (CRM) i marketing na jedné platformě. Více dat a trocha technologie nad nimi (analytika, AI, machine learning – je jedno jak to nazveme) vám pomůže lépe routovat požadavky mezi agenty, reagovat relevantněji a rychleji se znalostí historie zákazníka a v objevit v datech příležitosti nebo problémy, o kterých byste se jinak nedozvěděli. Prostě se efektivně zlepšovat.
Budeme si o tom, spolu se specialisty Microsoft, povídat (a prakticky ukazovat možnosti na platformě Microsoft Dynamics 365) na našich on-line workshopech 29.března 2023. Přijďte se podívat. Přihlaste se zde.
Kategorie
- 8 STEPS Business Consultation
- Audit nastavení bezpečnosti a ochrany dat
- Audit strategie digitální transformace společnosti
- Audit technologické strategie
- Automotive CRM
- BA4 Assets
- BA4 Banking
- BA4 Base
- BA4 Cars
- BA4 Commerce
- BA4 Controlling
- BA4 Correction Entries
- BA4 CRIBIS
- BA4 Czech Payroll
- BA4 Depository
- BA4 EDI
- BA4 eDocs
- BA4 Equipment Register
- BA4 FA Inventory
- BA4 Finance
- BA4 Government
- BA4 Item Statements
- BA4 Job Queue
- BA4 Logistics
- BA4 PBI Analytics
- BA4 Work Equipment
- Balíčky pro vývoj a služby Microsoft Azure
- Bezpečnost
- Budoucnost HR je digitální
- Citizen Development
- Cloud and Security Consulting
- Consents pro Dynamics 365
- CRIBIS Connector
- Customer Engagement
- Datová řešení
- Digitalizace
- DMS & ECM řešení pro vaši chytrou kancelář
- Document management pro SAP ERP
- Document Management System
- Dynamics 365 Finance a Dynamics 365 Supply Chain Management
- Energetika
- Enterprise Content Management
- Fleetman
- Holdingy
- Chemická výroba
- Kentico Xperience
- Komunikace a spolupráce
- Licenční poradenství a optimalizace
- LMS365
- Microsoft AI
- Microsoft Azure
- Microsoft Cloud
- Microsoft Copilots
- Microsoft Defender
- Microsoft Dynamics 365 Business Central
- Microsoft Dynamics 365 Customer Service
- Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations
- Microsoft Dynamics 365 Marketing
- Microsoft Dynamics 365 Sales
- Microsoft Fabric
- Microsoft Intune
- Microsoft Partner
- Microsoft Power Platform
- Microsoft Security
- Obchodní společnosti a velkoobchod
- Podnikové aplikace na Microsoft Power Platform
- Poradenství v oblasti bezpečnosti
- Poradenství v oblasti využití Microsoft Power Platform
- POS NG Retail
- Pricing Azure
- Professional Services
- Project Insights
- Projektový engineering a kusová výroba
- Real Estate & Development
- Real Estate Suite – Square2
- Retail a maloobchod
- ScanFlow Invoices
- Služby a poradenství k Microsoft 365
- Správa a zabezpečení pro školy
- SRM
- Státní správa a samospráva
- Talkey
- Video-analytické technologie a řešení
- Vývoj a služby Microsoft AZURE
- Workshopy k Microsoft 365
- Zabezpečení s Microsoft SECURITY
- Zdravotní pojišťovny
- Zdravotnictví
- Nezařazené
- Automotive
- Development
- HR
- Infor
- Konica Minolta IT Solutions Czech
- Microsoft 365
- Microsoft Dynamics 365
- Power Platform
- Produktivita 365
- Servisní organizace
- Strojírenství
- Vývoj softwaru na zakázku
- Yavica FlexProperty